Методична скарбничка

Про організацію 2023/2024 навчального року в закладах загальної середньої освіти

                                          Лист МОН № 1/12186-23 від 16.08.23 року

                                              ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої
освіти у 2023/2024 навчальному році

                                                         ПОЧАТКОВА ОСВІТА:   chromeextension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://osvita.ua/doc/files/news/875/87596/Dodatok_2_IMR_2022-2023_Pochatkova_osvita.pdf


Оцінювання здобувачів початкової освіти у 2022-2023 н.р.

file:///C:/Users/Svitlana/Downloads/60f53889c15b9988843949.pdf

Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти

Наказ МОН № 813 від 13.07.2021 року

http://ru.osvita.ua/legislation/Ser_osv/83038/

 Вербальне оцінювання учнів: фрази, які стануть у пригоді вчителю

Перевірити й коректно прокоментувати роботу учня та мотивувати його до навчання допоможуть спеціальні шаблони.

Міністерство освіти і науки затвердило методичні рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти. Відповідний наказ і текст рекомендацій оприлюднено на сайті МОН. 

Рекомендації запроваджують поняття вербальної оцінки (оцінювальне судження) та рівневої оцінки (оцінювальне судження із зазначенням рівня результату). Вербальну і рівневу оцінку можна виражати як усно, так і письмово.

Щоб процес перевірки зошитів був правильним, зручним та результативним, скористайтесь добіркою сталих висловлювань й за бажанням доповнюйте її власними креативними фразами.  

Якщо робота виконана бездоганно, доречними будуть такі фрази:

Супер 

Неймовірно

Талановито

Фантастично

Дивовижно

Приголомшливо

Молодець

Ідеально виконано

Бездоганно

Краще не буває

Чудово

Неймовірно

Чудова робота

Оригінально

Чудова ідея

Так тримати

Прекрасно

Відмінний результат

Гарна робота

Бездоганна робота

Геніально

Відмінна робота

Гарна думка

У тебе все вийшло

Якщо у роботі є деякі незначні помилки, доречно використати наступні форми вербального оцінювання:

Ти робиш значні успіхи

Це дуже втішно

Добре впоралась/впорався

Продовжуй у тому ж дусі

Ти це зробила/зробив

У тебе дуже добре виходить

Рада/радий за тебе

Я знала/знав, що ти впораєшся

Ти швидко вчишся

Ти на правильному шляху

Твоя думка цікава

Значно краще

Якщо ви бажаєте емоційно підтримати здобувача освіти, скористайтесь такими формулюваннями:

Щодня тобі вдається усе краще

В тебе є прогрес

Ти сьогодні багато працювала/працював

Це дійсно щось неймовірне

Ти сьогодні гарно працюєш

Тепер ти зрозуміла/зрозумів цей матеріал

Тепер ти все зрозуміла/зрозумів

Це завдання вдалося найкраще

Старайся, ти можеш

Ти вдосконалюєшся

Тепер тебе ніщо не зупинить

Вже виходить добре

Цілком слушно

Це здорово

Отак правильно

Цього разу ти це зробила\зробив

Набагато краще

Ти перевершила\перевершив себе

Ти рухаєшся у правильному напрямку

Ти докладаєш багато зусиль – у тебе все вийде

Кожному буде приємно прочитати у своєму зошиті слова підтримки від вчителя:

Ти зростаєш над собою

Сьогодні справи йдуть набагато краще

Молодець, ти проявила/проявив

свою фантазію

Твоя робота з кожним днем стає краще

Ти робиш впевнені кроки вперед пппп

Ти дійсно на вершині

Ти вже маєш значні успіхи в цьому

Я дуже пишаюсь тобою

Щоразу краще

Ти дійсно в темі

Так тримати

Ти все зрозуміла/зрозумів

Я вражена твоєю роботою

Ти майже все зрозуміла/зрозумів

Як тобі це спало на думку?

Я рада бачити, що ти так вправно працюєш

Ти робиш все так просто

Вітаю, тобі підкорилося складне завдання

Дякую за відповідальне ставлення

до роботи

Ти швидко вчишся

Це найкраще, що ти коли-небудь

робила/робив

Я вірю у твої сили

Я ніколи не бачила, щоб хтось

робив це краще

Щиро радію твоїм успіхам

Якщо у роботі є певні помилки, доречними будуть такі фрази:

Уважно перевір це завдання

Уважніше, будь ласка

Відшукай помилку

Перечитай, спробуй знайти помилку

Тут сховалась помилка

Спробуй самостійно знайти помилку

Треба ще раз повторити цю тему

Не все вдалося, наступного разу буде краще

Треба потренуватися ще

Треба попрацювати додатково над такими завданнями

Спробуй ще раз розв’язати це завдання ппппппп

Є над чим працювати, я тобі допоможу

Не поспішай

Потренуйся виконувати таке завдання

Зможеш самостійно знайти помилку?

Хід розв’язку правильний, спробуй знайти помилку 

Формувальне оцінювання допомагає вчителю знайти необхідні доречні слова та коментарі до різних видів робіт: самостійної, парної, групової, проєктної діяльності учнів. Такі репліки дозволяють зробити зауваження без зайвих образ, підтримати та надихнути кожного оригінальним та несхожим на інших коментарем.

 

Багато я навчився у своїх наставників, ще більше – у своїх товаришів, але найбільше – у своїх учнів.       

                                                             (Талмуд)

У цій презентації зібрані найпотрібніші поради і рекомендації


В нашому кошику маємо!

👇👇👇👇👇👇👇
Зошит спостережень вчителя НУШ
Батьківські збори. Звернення до батьків
Позакласний захід. Аукціон думок
"Ввічливість та хороші манери"
Соціальний паспорт класу.
Даний матеріал містить схему створення соціального паспорту класу.
Враховані усі зміни та методичні вимоги.
Творча характеристика класу
Як впізнати осінь? Я досліджую світ
(фрагмент уроку)
План виховної роботи за програмою
"У поступі до цінностей НУШ"
Річний план виховної роботи.
Розробка класного керівника
Літературна гра – забава
«Казковий калейдоскоп»
План виховної роботи класного керівника
початкових класів. ІІ семестр
Календарний план проведення годин класного
керівника у початкових класах
Методичні рекомендації по роботі з батьками
Збірка рухливих ігор на допомогу вчителю
"Весела гра"
Ранкова зустріч "Чесність - запорука поваги"
Ранкова зустріч "Чесність запорука поваги" є складовою тижня
"Бути людиною"
План роботи шкільного методичного об’єднання вчителів
початкової школи на 2020-2021 навчальний рік.
Мета роботи шкільного методичного об’єднання вчителів початкової
школи:
Тема виховної роботи
"Що означає бути вихованою людиною"
Анкета для дітей "Мої домашні завдання"
Робота з батьками. Анкета для батьків
Розробка плану виховної роботи для класного керівника
розроблено відповідно до тематичних
місячників та календаря пам'ятних дат
Презентація гра Брейн-ринг
для учнів 8-11 класів
Виховна година для 2 класу
на тему "Твої друзі"
Кольорові сторінки природи "Зима"
План роботи з батьками в 2020-2021 році старші класи
Картки самооцінки учнів на уроці
Правила толерантної поведінки в школі
Види булінгу у школі. Презентація
Формування толерантного ставлення
«Планета толерантності»
Виступ на методичному об’єднанні вчителів початкових класів.
Ділимося досвідом роботи у 1 класі НУШ
10 заповідей класного керівника
Святкова педрада до атестації вчителів
"Серця об’єднані любов’ю"
Портфоліо - презентація вчителя
початкових класів для атестації
Андріївські вечорниці - жартівниці
Виховний захід "Андріївські вечорниці"
Сценарій на сучасний лад
Виховна бесіда з елементами тренінгу
"Що таке щастя"
Цікаве заняття
"В гості до дідуся Лісовичка"
Рефлексія "Мій успіх"
3имові завдання від Діда Мороза з математики
2 клас Daily 3. Щоденні 3
Цікаві завдання-пазли для щоденних 3
Картки-пазли математичні.
Тема: Дроби
Таблички для уроку математики НУШ.
Віднімання
Множення
Ділення
Додавання
Документи асистента вчителя
щодо роботи з учнями з особливими
освітніми потребами
Зимова ранкова зустріч на тему
«Святий Миколай»
Пожежна безпека в школі.
Пожежна безпека в закладі освіти: хто що робить
Пожежна безпека — ЗАХОДИ ОРГАНУ УПРАВЛІННЯ ОСВІТОЮ:
ЗАХОДИ КЕРІВНИКА ЗАКЛАДУ ОСВІТИ:
Учні та їхні батьки:
Заняття-гра "Права дитини"
Пожежна безпека в школі
Річний план заходів щодо профілактики булінгу
Правила безпечної поведінки під час зимових канікул
Корисні матеріали та цікаві вправи для 4 місяця НУШ
Назва 4 теми: "Спільнота"
Індивідуальний план вчителя початкових класів
Довідка про стан ведення щоденників
Виховний захід на правову тематику
"Правовий вернісаж" з елементами гри
Як пройшов мій навчальний рік.
Аналізуємо навчальний рік: що нового ми дізналися?
Посібник для організації і проведення ранкової зустрічі.
Як зробити день веселим
Виступ на педраді вчителя 1 класу.
Стимуляція пізнавальної діяльності учнів як засіб
самореалізації і саморозвитку
"Подорож містом Добра" Презентація
Дидактично - ілюстративний матеріал
До Дня соборності України
Виховна година "Твій старт вирішує твій успіх"
Інтелектуальна гра для учнів 8 - 9 класів
"Інтелектуал - 2020"
Оформлення класу НУШ
Правила вирішення конфліктів "Бджілки"
Ранкова зустріч
"Хто створює моду?"
Виховна робота "Добро і зло"
Батьківські збори на тему
“Наші діти - другокласники”
Театралізована постановка «НУШ очима дітей»
Семінар класних керівників.
Особливості роботи класного керівника з учнями
Виховна робота класного керівника. Планування
Планування виховної роботи класного керівника
Засвоєння таблиці множення числа 2
в ігровій формі Казка "Рукавичка"
Виховний захід "Магістр українського слова"
Конкурсно-розважальна програма
до Дня рідної мови «Магістр слова українського»
Конспект заняття для першокласників
"Наш останній урок в першому"
Педрада. Атестація педагогічних працівників.
Майстер своєї справи. Фестиваль
Зразок електронного класного журналу
на період карантину.
На тривалий період карантину зручно використовувати онлайн-журнал,
а саме створити можна у таблиці
Набір картинок-реакцій на роботи учнів
з написами
Підтримуйте своїх учнів.
Набір цікавих картинок - реакцій на роботи учнів
з написами під час карантину.
Всього картинок 51
Звіт про адаптацію учнів п'ятого класу
до навчання у середній школі
Карантин:
Пам'ятка батькам під час карантину
Зразок заяви на вступ до 1 класу (Готовий бланк)
Бланк зразок заяви для батьків майбутніх першокласників.
Шаблон роздрукувавши і заповнити
Практичні поради класному керівникаві
для роботи з дитиною з ООП
Дистанційне і змішане навчання:
Як це має працювати
Заходи під час карантину
Батьківські збори майбутніх першокласників
Виховний захід "День іменинника" сценарій.
Сценарій виховного заходу, присвяченого Дню іменинника може бути корисним у роботі класного керівника або вихователя ГПД. Мета заходу: створити комфортні умови для формування доброзичливих відносин в колективі; розвивати творчі здібності та емоційно-вольову сферу учнів; сприяти розвитку логічного мислення, кмітливості, ініціативності школярів; формувати шанобливе ставлення до української мови
5 ідей, як зробити батьківські збори цікавими
План роботи методичної комісії на 2020-2021 н. р
Тема: Обговорення програм, вивчення нормативних документів,
які регламентують роботу початкової школи .
Формування академічної доброчесності в школі
Мандрівка у 10 днів. Декада початкових класів
Матеріал до батьківського лекторію
"Як підвищити імунітет дитини"
Презентація
Квест-гра із правил дорожнього руху.
Квест із правил дорожнього руху має убезпечити дітей від ДТП на дорозі, вчити правилам дорожнього руху, щоб зберегти життя і здоров"я
Батьківські збори у формі квесту
«Уміння співпрацювати – запорука успіху»
Виховний план класного керівника
1, 2, 3, 4 класу на 2020-2021 н. р
Про проведення всеукраїнського конкурсу
"Учитель року – 2021"
Анкета для батьків першокласника
Відео-ролик. Правила техніки безпеки
під час літніх канікул
Сценарій свята зустрічі з майбутніми першокласниками
Упорядкований сценарій свята зустрічі майбутніх першокласників.
У розробці використані ідеї інших педагогів і власні.
Введено елементи з НУШ.
Використання кубиків лего, куточку настрою
На допомогу класоводу.
Збірник сценаріїв та нестандартних уроків
Збірник містить сценарії свят та конспекти нестандартних уроків дл яучнів 1-4 класів. Рекомендовано для використання класними керівниками початкових класів
Правила гостинності для учнів початкових класів
Методичний матеріал "Освітня програма"
на 2020-2021 навчальний рік
Розробки адаптаційних занять
з майбутніми першокласниками
Методична папка вчителю ГПД
Методична папка вчителю ГПД включає в себе дібрані:
рухливі ігри; дидактичні ігри; ігри в приміщенні; приклади конспектів виховних заходів; рекомендації: для батьків, для учнів
Шаблони для плану уроку
Шаблони для плану уроку допоможуть вчителю у підготовці до уроку і заощадить час.Вам потрібно лише роздрукувати шаблон і заповнити своєю темою та матеріалами уроку (можна заповнювати від руки).
Можна використовувати для всіх уроків
Електронний табель для початкових
та старших класів.
Щоденник класного керівника з учнями класу
Щоденник класного керівника з учнями класу. Загальні відомомсті про клас, режим роботи, структура навчального року, розклад уроків учителя, розклад роботи гуртків, соціальна робота класного керівника, основні відомості про учнів, соціальний паспорт. зразок аналізу виховної роботи класного керівника за попередній навчальний рік, та зразок складання плану виховної роботи на рік та інше
Слова подяки дітям написала за те,
що всі старанно працювали
Електронний табель успішності учнів
Пам'ятка-Презентація "Ідучи на канікули пам'ятай"
В презентації представлені слайди-пам'ятки : дорожнього руху, безпеки руху пішохода, правила пожежної безпеки, правила поведінки а воді, правила поведінки на природі, пам'ятка батькам
Плани та розробки по підготовці дітей до 1 класу
«Десять днів з майбутніми першокласниками»
Нова цікава фізкультура в 1 класі
Нової української школи
під керівництвом О. Савченко
Читайте у матеріалі:
Фізкультура 1 клас:
завдання Як досягти мети:
Календарне планування з фізичної культури:
Конспект уроку з фізкультури:
Очікувані результати першокласників з фізкультури за змістовими лініями:
Ілюстративний матеріал (презентація)
для учнів початкової школи
"Як вберегтися від коронавірусу"
Дуже потрібний і корисний матеріал буде для дітей.
У цій презентації зібрані найпотрібніші поради і рекомендації
Пам'ятка для учнів.
Навчання в умовах пандемії COVID-19
Анкета класного керівника для збору даних
Анкета зручна дня збору даних про дитину та сім'ю.
Дуже корисна в заповненні останніх сторінок журналу
та для первинного заповнення соціального паспорту класу
Ілюстративний матеріал (презентація)
для учнів початкової школи "Як вберегтися від коронавірусу"
Ми навчаємося не для школи, а для життя.

                                            (Сенека Молодший)

Посередній  учитель розповідає
Хороший учитель пояснює,
Кращий учитель демонструє,
Великий учитель надихає.

  ФОРМУВАННЯ КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ В УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ЗАСОБАМИ ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАННЯ

Треба так перебудувати навчально-виховний процес,

 щоб учні не були пасивними обєктами його;

щоб вони брали активну участь в ньому під керівництвом педагога.

Григорій Ващенко

Актуальність проблеми. Традиційно освіта розглядається як засвоєння учнями певної суми знаньуміньнавичокзумовлених Державними стандартами та програмами з того чи іншого предметуАле ринок праці висуває сьогодні вимоги не стільки до рівня теоретичних знань потенційного працівникаскільки до його рівня відповідальностіпрофесійної компетентності і комунікабельностіякі він може продемонструвати. Томущоб бути успішною людиною в сучасному світінедостатньо володіти певною сумою знань у тій чи іншій галузіВажливощоб дитинаяка закінчує школу і йде у доросле життяне була пасивним обєктом впливуа могла самостійно знайти потрібну інформаціюобмінятися думками щодо певної проблеми з іншими людьмибрати участь у дискусіїзнаходити аргументи і контраргументивиконувати різноманітні ролі.

Компетентний випускник початкової школи  ученьякий має високий рівень мотиваціїхарактеризується високою навчальною й соціальною активністюготовністю до самостійної розумової діяльності.

Вчені дослідникивчителі-новатори вважаютьщо у центрі уваги сучасної освіти мають бути не стільки навчальні предметискільки способи мислення і діяльності школяра. Тобтонеобхідно навчити дитину критично мислитивирішувати складні проблеми шляхом аналізу обставин і відповідної інформаціїзважувати і враховувати альтернативні думкиприймати виважені рішеннядискутуватиспілкуватися з іншими людьми. Перед сучасною школою постає завдання виховати особистістьздатну до життєтворчої діяльностіТака особистість зуміє правильно обрати свій шлях у життізважаючи на власні можливостібуде ставити перед собою завдання самовдосконалення й саморозвиткущо стане запорукою успіху в різних сферах діяльності. Сучасний світ предявляє високі вимоги до діяльності людиниконкурентноспроможною може бути лише по-справжньому компетентна особистість.

Фундаментальність початкової освіти  не лише у міцно засвоєних учнями умінняхнавичкаха й ключових компетентностяхякі мають стати найважливішим надбанням розвивальної шкільної освіти. Це такі компетентностіуміння вчитисяздоровязбережувальназагальнокультурнагромадянськасоціальнаінформативно-комунікативна.

Формування кожної з них вимагає системного впливу. Отжез урахуванням впровадження в навчально-виховний процес початкової школи компетентнісного підходупостає питання підбору методівформ і засобів навчаннявикористання яких дозволить найбільш оптимально формувати в молодших школярів ключові компетентності.

Тема дослідження: Формування ключових компетентностей в учнів початкових класів засобами інтерактивного навчання.

Гіпотеза дослідженняЗастосування в навчально-виховному процесі інтерактивних педагогічних технологій дозволить вирішити основне завдання сучасної початкової освіти  навчити дітей вчитисятобтовміти зрозуміти - запамятати - засвоїти - принести до власної ціннісної системи - стати компетентною.

Мета дослідження. Зясувати ефективність інтерактивних педагогічних технологій щодо формування в молодших школярів основних ключових компетентностей.

Завдання дослідження. Для досягнення поставленої мети були сформульовані наступні завдання:

-  зясувати суть компетентнісного підходу до навчання та особливості його впровадження в початковій школі;

-  проаналізувати та дібрати методиформи і засоби навчаннявикористання яких дозволиться формувати в учнів основні ключові компетентності;

-  зясувати ефективність застосування інтерактивних педагогічних технологій щодо формування в учнів основних ключових компетентностей.

Основна ідея дослідження. Як відомов основу інтерактивних педагогічних технологій покладено принцип взаємонавчанняадже учні виступають не пасивнимиа активними учасниками навчально-виховного процесуСаме цей підхід дозволяє формувати в учнів мовленнєву та комунікативну компетентностіЙого застосування в роботі з молодшими школярами вчить учнів самостійностівідповідальностікритичному мисленнюОтже, основною ідеєю дослідження є зясування тогоякі інтерактивні технології і як саме дозволяють формувати в учнів молодших класів компетентностіяких потребує життя:

  соціальні (навички роботи в групі);

  інформаційні (уміння самостійно здобувати інформацію);

  комунікативні (вдосконалення спілкування в групі);

  компетентності саморозвитку та самоосвіти;

  здоровязбережувальні (уміння дотримуватися принципів здорового способу життя).

Якщо раніше робилася ставка на здобуття знаньто нині  на вміння оперувати здобутими знаннямивикористовувати їх на різних рівнях власного життяПрацюючи над науково-методичною проблемою щодо використання інтерактивних технологій навчання для формування ключових компетентностей учнів молодших класівкеруюсь основними засадами розвивального (автори  Д. ЕльконінВДавидовОДусавицькийВПаламарчук), особистісно-орієнтованого (автори  ОСавченкоСПодмазін), колективного (автори Л. КачинаНБібік), інтерактивного (автор ОПометунта життєвотворчого навчання (автор ІЄрмаков).

Інноваційна значущість  пропонованого досвіду полягає у томущовраховуючи вимоги до розвитку системи освіти тавикликане нимивпровадження в навчально-виховний процес початкової школи компетентнісного підходу, для сучасного вчителя надається така педагогічна технологіяяка дозволить поєднати систему особистісно-компетентнісного навчання з класно-урочною системою.  

Практична значущість досвіду полягає у впровадженні особистісно-компетентнісного навчання через використання інтерактивних педагогічних  технологій та творчих завданьякі спрямовані на виховання гуманних якостей особистостіформування в школярів ключових і предметних компетентностей.

Технології реалізації ідеї дослідження. Серед великої кількості традиційних і інноваційних педагогічних технологій мою увагу привернули інтерактивні технології навчанняЯк відомоінтерактивне навчання (за О.Помтун) – це  спеціальна форма організації пізнавальної діяльності учнівяка має на меті створення комфортних умов навчанняза яких кожен учень відчуває свою успішністьінтелектуальну спроможність.

Зясувавши особливості використання інтерактивної педагогічної технології в початковій школія розпочала активно впроваджувати цю методику в практику своєї роботиАдже саме інтерактивні форми і методи дають можливість створити комфортні умови навчанняза яких кожен учень відчуває свою необхідністьзможе розкрити свої здібності й продемонструвати знаннявідчути впевненість в собіУчні початкових класів добре навчаються лише за умовиколи їм цікавоколи вони переживають хоча б невеликий успіхТожіз перших днів роботи в школія намагаюся створити ситуацію успіхупідбадьорити учнящо зазнав невдачіпохвалити навіть за незначний крок уперед Починаючи працювати з класомя поступово вводжу елементи інтерактивного навчанняпочинаючи з найпростіших форм і методів навчаннятакихяк Мікрофонробота в парах впровадження технології  ігрового та проблемного навчання.

Вивчивши основні ідеї інтерактивного навчанняя зясувалащо для успішного застосування інтерактивних технологій на урокахпотрібно дотримуватися правил організації інтерактивної роботи учнівТому я намагаюсьщоб до роботи були залучені різною мірою всі учнідбаю про психологічну підготовку учнівстимулюю учнів за активну участь у роботінадаю їм можливості для самоорганізаціїПриміщення готую таким чиномщоб учні мали змогу легко пересуватися під час роботи малих групПід час уроку дотримуюсь регламенту та процедурипроявляю терпеливість до будь-якої точки зорууважно вислуховую всіх учасниківповажаючи їх.

Проте інтерактивні технології як технології взаємонавчання використовую дуже обережнонамагаючись не перетворити їхнє застосування в самоціль.

Як відомоінтерактивний урок складається з пяти етапів:

ІМотивація.

ІІОголошенняпредставлення теми та очікування навчальних результатів.

ІІІНадання необхідної інформації.

ІVІнтерактивна вправа.

VРефлексія (підбиття підсумків), оцінювання результатів уроку.

На етапі мотивації використовую прийомищо створюють проблемні ситуаціївикликають у дітей здивуваннязацікавленість до знань та процесу їх сприйманняНаприкладпроводжу вправу Вилучи зайведобираю гасло урокувставляю в текст гасла окремі слова (назви цифртваринрослин тощота записую зашифроване гасло на дошціпропоную учням вилучити зайві слова і прочитати девіз уроку.

На ІІ етапі інтерактивного уроку зашифровую тему уроку за допомогою чисел та дій з нимипропоную виконати обчислення та розшифрувати тему уроку за заданим ключем (вправа Загадкові будиночки).

На етапі надання необхідної інформації часто використовую вправу Інтервю за три крокиучні класу знайомляться з новим текстомоповіданнямдалі учні обєднуються у групи по 4 особиа в групі  в парикожен учасник проводить інтервю із своїм партнером по паріучні в парі міняються ролямипари знову обєднуються в групи по 4 чоловікикожен учень розповідаєщо нового і цікавого він дізнався від свого партнера.

Готуючись провести з учнями інтерактивну вправупропоную їм спочатку виконати підготовчі завданняпрочитатипродумативиконати самостійно завдання на повторенняІнтерактивні вправиякі проводяться на уроці (а їх зазвичай не більше двох), добираю таким чиномщоб їх виконання дало б учням ключ до засвоєння теми.

Вчу дітей вільно висловлювати свої думкиЦьому сприяє інтерактивний метод МікрофонДаний метод використовую  на етапі актуалізації знань учнівтак і під час узагальнення навчального матеріалуТримаючи в руках символічний мікрофон учень швидко і чітко відповідає на поставлене запитанняДалі знову говорить тільки тойу кого в руках мікрофонЦей метод використовую майже на всіх урокахЗа допомогою цієї вправи на уроці читання зясовую думку учнів щодо прочитаногоперевіряю домашнє завданняпідвожу підсумки урокуНа уроці української мови даний метод застосовую з метою повторення вивченого матеріалувиявлення ставлення дітей щодо доцільності вивчення поданого матеріалу.

Найчастіше на уроках математики для інтенсивної перевірки  знань учнів використовую технологію КарусельА також на ранкових зустрічахперервах з метою виявлення вміння говорити один одному компліментислова ввічливості.

Інтерактивний метод Обери позицію використовую на уроках з курсу Природознавствапредмету Основи здоровяуроках розвитку звязного мовленняна виховних годинах під час обговорення певних ситуаційНа уроках читанняукраїнської мовикурсу Природознавства часто використовую СенканГронуванняКубуванняДіаграму ВенаТакож використовую Прес-конференцію,  Мозковий штурмІнтервюЗнайомі моїм учням і такі інтерактивні методи навчанняяк Обговорення проблеми в загальному коліНезакінчені реченняМетод ПРЕСНавчаючи  вчуся (Кожен навчає кожногоБроунівський рух), , Навчальні пари” (ЗмійкаЕскалатор), Два-чотири-усі разом (Снігова куля), Ротаційні (змінюванітрійки, ”Ажурна пилкаАкваріумКоло ідей. 

В своїй роботі постійно поєдную парну та індивідуальну форми роботи з дітьмищо дає хороші результатиРоботу в парах застосовую під час виконання учнями вивчення вірша напамятьпід час рольового читаннявивчення ними нового правилаабо таблиці множенняПід час роботи в парах учні можуть перевірити знання один одногообмінятися думками і лише тоді висловлювати свої ідеї класуЦе сприяє розвитку мовлення учніввзаємо і самоперевіркивміння висловлювати і відстоювати свою думкуПроводячи підсумки по темаху вигляді тестівпісля виконання учні обмінюються роботами та перевіряють їхПід час складання навчальних діалогівПри організації групової роботи памятающо особливо цінним в цій формі організації навчання є тещо учні мають можливість брати на себе роліа самеекспертівспіврозмовниківмислителівпартнерівдрузів тощоОрганізоване таким чином навчання дає можливість учням вчитись доводити твердженнявідстоювати думкунабувати досвіду спілкуваннярозвивати творчі здібностіформувати свою особистість.

Особливу увагу приділяю рефлексії наприкінці інтерактивного урокуЦей етап уроку надає можливість повернутися до очікуваних результатів навчання та перевіритичи досягнуті вониПри підведенні підсумків:

-     використовую відкриті запитанняякчомущо?;

-     прошу висловити власну думку;

-     наполягаю на описовості а не оціночності;

-     прошу говорити про зробленеа не про тещо могло бути зроблене;

-     розбираємось із причинами (чомуякхто?), шукаємо альтернативні теорії (Чи є інша можливість?), підбираємо інші приклади (Де ще відбувалось щось подібне?).

Наприкінці інтерактивного уроку проводимо спокійне глибоке обговорення за підсумками інтерактивної вправи.

 При підготовці до інтерактивного уроку:

-     глибоко вивчаю і продумую матеріалу тому числі додатковийнаприкладтекстизразки поробокприкладиситуаціїзавдання для груп тощо;

-     старанно планую і розробляю заняттявизначаю ролі учасниківготую питання та можливі відповідівиробляю критерії оцінки ефективності уроку;

-     продумую мотивацію учнів до навчаннядобираючи найцікавіші для них випадкипроблеми;

-     оголошую очікувані результати (цілізаняття і критерії оцінки роботи учнів;

-     добираю різноманітні методи для привернення уваги учнівналаштування їх на роботупідтримання дисциплінинеобхідної для нормальної роботи класу.

Для розвитку мислення школярів застосовую на уроках проблемні завданняНаявні в них суперечності викликають дискусіюспонукають до роздумівпошуків і певних висновківТакі вправи не тільки розвивають мислення учніва й підсилюють упевненістьвіру в свої сили і здібності.

На кожному уроці читання я працюю над проблемою вдосконалення навичок швидкісного та виразного читанняТому використовую вправи на розвиток мовного апарату та кута зору учнівЦе такіякробота зі скоромовкамичистомовкамичитання деформованих текстівпірамід слівНа уроках я використовую такі ігриякДощикБуксирХто більшеХто швидшеАдже  гра робить працю привабливішою і цікавішою.

Спонукають учнів до активного мислення на уроці різноманітні цікаві вправиребусикросвордизагадкиГоловним обєктом моєї уваги є творча особистість учняТому я в своїй роботі велику увагу приділяю розвитку творчих здібностей школярівНа кожному уроці я здійснюю диференційований та індивідуальний підхід до учнівДля цього використовую різнорівневі завдання з предметівзахист творчих робіт та проєктів.

Привчаю дітей до самоконтролю і взаємоконтролюПрактикую різні форми оцінювання знаньумінь і навичок учнівДо оцінювання знань я часто залучаю учнівщо сприяє підвищенню їх активності.

Використовуючи інтерактивні методи для формування в учнів ключових компетентностей досягла таких результатівучні на уроках швидше сприймають новий матеріалкожне завдання виконують із задоволенням.

Учні класу стали доброзичливішимиуважнішими один до одногодопомагають одне одному у навчанніпроявляють почуття радості за успіхи іншихПрацюючи в пошуку найбільш результативних методів роботия дійшла висновкущо процес формування вмінь і навичок стає набагато результативнішимякщо організувати навчання у співробітництвіяке ґрунтується на спільній діяльності і взаєморозумінні вчителя і учнівСаме таке навчанняз використанням інтерактивних технологійсприяє формуванню ключових компетентностей учнівпідвищує інтелект дитинизміцнює її віру у власні здібностістимулює активність і творчість.

Немає коментарів:

Дописати коментар