Нова українська школа (НУШ)

   Що змінила Нова українська школа? Найцікавіші дані з моніторингу реформи.

               Бракує заохочень і дискусій

У 150 школах аналізували уроки, опитували учнів, батьків, педагогів та керівників шкіл. Заклади освіти обрали випадковим чином по всій Україні з майже 13 тисяч, у яких є треті класи. Інтернати, школи санаторного типу, школи соціальної реабілітації, школи на тимчасово окупованих територіях не включалися до генеральної сукупності. Серед пілотних обрали 25 шкіл, 30 — спеціалізовані заклади (гімназії, ліцеї, школи-колегіуми, спеціалізовані школи та навчально-виховні комплекси). Решта — загальноосвітні школи.

Одне з головних завдань НУШ — створити для дітей дружнє освітнє середовище. Наскільки це вже вдалося? Загалом, на щастя, конфліктів чи приводів для побоювання виявлено мало. Лише 3% учнів зазначили, що «мене сварили за щось». Кожен із 16 третьокласників зізнавався, що вчителька відмовлялася приділяти увагу окремо, бо немає часу. А з кожним одинадцятим з опитаних учнів однокласники не хотіли працювати на уроці.

Негативу стало мало, але позитиву, заохочення все ще не вистачає. Майже третина учнів зазначила, що дуже рідко отримують похвалу за успіхи від

Але шкільне життя проходить в учнів НУШ інакше, ніж в інших. Учні пілотних шкіл у середньому вдвічі більше часу на уроці працюють у парах або групах, ніж їхні однолітки. За такого виду діяльності діти можуть бути автономними, ухвалювати рішення, розв’язувати конфлікти без безпосереднього впливу вчителя, що розвиває їхню самостійність і вміння спілкуватися. Утім, це лише початок. Експерти радять збільшити час на такі форми роботи. Адже значно переважає за часом на уроках все ж таки загальнокласна форма організації роботи учнів, якою керує учитель. Вдвічі частіше педагоги покладаються на свій авторитет і диктують, що робити, ніж вдаються до співпраці з дітьми. І зовсім мало в шкільному житті третьокласників дискусій, обговорення питань.

                У НУШ — юні дослідники та любителі інформатики

  Перші зміни вже приносять результати. За всіма наскрізними вміннями вищі показники — у школярів пілотних шкіл. Найчастіше з компетентнісними завданнями не справляються учні із сільських шкіл, а також ті, які навчаються у класах з наповненістю менш як 20 учнів. Загалом з усіх школярів, які взяли участь у моніторингу, кожен другий опанував наскрізні вміння на достатньому та високому рівнях. Найбільше різниця помітна, якраз коли йдеться про співпрацю, прийняття рішень, розв’язання проблемних завдань, обґрунтування власної позиції, ініціативність, творчість. За всіма цими вміннями вищі результати продемонстрували учні пілотних шкіл, найнижчі — загальноосвітніх шкіл.

Як з’ясувалося, те, наскільки яскравим та ігровим намагається зробити урок учитель, залежить і від самого предмета. Очевидно, «суворість» математики як точної науки налаштовує вчителів переважно на класичні завдання: працювати в зошитах, з підручником. Дослідницької активності, дидактичних та інших ігор бракує в усіх школах.

А ось українська мова надихає вчителів пілотних шкіл на різноманітні форми роботи. Тут удвічі частіше, ніж в інших, учні шукають власні рішення, здобувають потрібну інформацію з кількох джерел, обирають джерела для читання і пояснюють вибір, розв’язують проблеми, взяті з повсякденного життя, розповідають про свій досвід творчості. Такої діяльності, як переписувати текст та слухати, як читає вчитель, на уроках у пілотних школах значно менше.

Учні, які навчаються за новими держстандартами, більше люблять інформатику, а однолітки із загальноосвітніх шкіл — математику. Улюблені види роботи у першої групи дітей — «проводити дослідження» та «виготовляти щось руками», а у другої — «читати щось». Найменше всім учням подобається «обговорювати щось у класі з однокласниками та вчителькою». Можливо, у цьому віці діти ще не здатні оцінити цей вид спілкування, а, можливо, річ у тому, що дискусії організовані так, що не зацікавлюють малечу.

Не ставити під сумнів те, що говорить учитель?

А наскільки дорослі вже відчувають атмосферу НУШ? У значний потенціал учнів вірять 82 % вчителів пілотних шкіл: вони вважають, що всі їхні учні здатні розв’язувати нетипові завдання.

З’ясувалося, що значно більше батьків підтримують нові форми роботи, якщо в їхніх дітей вже є такий досвід: 81 % родин учнів пілотних шкіл проти 51 % родин учнів загальноосвітніх шкіл. Найбільше батькам НУШівців подобається якість зворотного зв’язку щодо навчання і поведінки своїх дітей: з ними значно частіше, ніж в інших школах, учителі спілкуються особисто, а ось записів у щоденнику значно менше. Експерти радять вчителям детально пояснювати батьками критерії оцінювання, коли у другому циклі початкової школи учні починають отримувати — хто «дванадцятки», хто «вісімки», а хто й «четвірки». 49 % батьків учнів пілотних шкіл вважають, що у шкільному житті їхніх дітей бракує оцінювання за чіткими критеріями. Утім, саму сутність НУШ розуміють далеко не всі. Найстійкіші батьківські хибні уявлення: «Завдання школи — дати дитині конкретні знання про факти та поняття» і «Дитина не повинна ставити під сумнів те, що говорить учитель». Мало хто в родинах говорить про інклюзію, добре ставлення до дітей з інвалідністю, дізнається про стосунки дитини з однолітками та вчителями. І нині типова розмова батьків з дітьми про школу: «Яке домашнє завдання?»

Що ж хочуть бачити батьки в НУШ? Кожній другій родині в селі бракує якісного освітнього середовища, яке має зацікавити дітей, або хоча б пристойного шкільного побуту. Батьки у великих містах хотіли б ще більше завдань для дітей на формування м’яких навичок. Про це говорять 58 % опитаних. Також ідеться про посилення зв’язку шкільних предметів із життєвими потребами дітей як майбутніх громадян.

Чинні типові навчальні програми з усіх предметів для 1–4 класів Нової української школи (НУШ)

Чинні типові освітні програми для початкової школи, затверджені наказом МОН № 743 від 12 серпня 2022 року.

Освітянам запропоновано дві типові освітні програми для 1–2 класів і дві – для 3–4 класів. Програми укладені відповідно авторським колективом під керівництвом Олександри Савченко й авторським колективом під керівництвом Романа Шияна. Кожна з програм розроблена відповідно до Закону України «Про освіту» та Державного стандарту початкової освіти.

До змісту програм входить пояснювальна записка, типовий навчальний план і перелік освітніх галузей. Також програмами визначені вимоги до конкретних очікуваних результатів навчання, загальний обсяг навчального навантаження; коротко вказано відповідний зміст навчальних предметів чи інтегрованого курсу.

Педагогічна рада закладу загальної середньої освіти має змогу самостійно обрати, за якою програмою буде проводити навчання, а керівник затверджує схвалену педрадою програму.

На основі типових програм розробляються освітні програми, які не потребують окремого затвердження Міністерством освіти чи центральним органом забезпечення якості освіти.

Заклади загальної середньої освіти самостійно визначають перебіг навчального процесу, орієнтуючись на формування ключових і предметних компетентностей учнів після закінчення навчального року.

Типові освітні програми для 1–4 класів закладів загальної середньої освіти:


МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ШКОЛАХ У 2022/2023 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ

 



Тематичні місяці 3 клас

ВЕРЕСЕНЬ  "Подорожуємо та відкриваємо світ"

ЖОВТЕНЬ   "Між минулим і майбутнім"

ЛИСТОПАД  "Чарівні перетворення",  Модельна програма (видавництво Світич)

                          Експерименти з водою / Лава в пляшці

ГРУДЕНЬ  "Енергія"

СІЧЕНЬ  "Світ невідомий"  

ЛЮТИЙ  "Світ невидимий"

БЕРЕЗЕНЬ  "Приховані можливості речей"

КВІТЕНЬ  "Погода"

ТРАВЕНЬ  "Я - людина"

СТІНА СЛІВ:

1 тиждень "Ми - третьокласники"  "Як люди мандрують" 2 тиждень  "Як ми взаємодіємо"  "Відкриваємо таємниці подорожі" 3 тиждень  "Безпека на вулиці"  "Як спланувати подорож" 4 тиждень "Пристрої необхідні для подорожі" 5 тиждень "Що було, коли мене не було?"6 тиждень "Мої помічники в пізнанні світу" "Способи вивчення історії" 7 тиждень  Майбутнє Всесвіту 8 тиждень "Як зберегти природу для майбутнього?" 9  тиждень "Безпечно-небезпечно" 10 тиждень "Вода - чарівниця" 11 тиждень "Таємниці Карпат" 12 тиждень "Таємниці харчування" 13 тиждень "Енергія у світі" 14 тиждень "Альтернативні джерела енергії" 15 тиждень "Як зберегти енергію" 16 тиждень "Енергія свята"17 тиждень"Світ невідомий навколо тебе" 18 тиждень "Сприймаємо невідоме"19 тиждень "Таємниці невідомого світу" 20 тиждень "Світ невидимих істот"  21 тиждень "Світ невидимих зв'язків" 22 тиждень "Як невидиме може стати видимим" 23 тиждень

24 тиждень
25 тиждень
26 тиждень
27 тиждень
28 тиждень
29 тиждень
30 тиждень
31 тиждень
32 тиждень

35 тиждень     

Нормативно-правові документи щодо організованого початку нового 2021/2022 навчального року

          https://www.schoollife.org.ua/normatyvno-pravovi-dokumenty-shhodo-organizovanogo-pochatku-novogo-2021-2022-navchalnogo-roku

ПРО ЗАТВЕРДЖЕННЯ МЕТОДИЧНИХ РЕКОМЕНДАЦІЙ ЩОДО ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ УЧНІВ 1-4 КЛАСІВ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-metodichnih-rekomendacij-shodo-ocinyuvannya-rezultativ-navchannya-uchniv-1-4-klasiv-zakladiv-zagalnoyi-serednoyi-osviti

 Вербальне оцінювання учнів: фрази, які стануть у пригоді вчителю

Перевірити й коректно прокоментувати роботу учня та мотивувати його до навчання допоможуть спеціальні шаблони.

Міністерство освіти і науки затвердило методичні рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти. Відповідний наказ і текст рекомендацій оприлюднено на сайті МОН. 

Рекомендації запроваджують поняття вербальної оцінки (оцінювальне судження) та рівневої оцінки (оцінювальне судження із зазначенням рівня результату). Вербальну і рівневу оцінку можна виражати як усно, так і письмово.

Щоб процес перевірки зошитів був правильним, зручним та результативним, скористайтесь добіркою сталих висловлювань й за бажанням доповнюйте її власними креативними фразами.  

Якщо робота виконана бездоганно, доречними будуть такі фрази:

Супер 

Неймовірно

Талановито

Фантастично

Дивовижно

Приголомшливо

Молодець

Ідеально виконано

Бездоганно

Краще не буває

Чудово

Неймовірно

Чудова робота

Оригінально

Чудова ідея

Так тримати

Прекрасно

Відмінний результат

Гарна робота

Бездоганна робота

Геніально

Відмінна робота

Гарна думка

У тебе все вийшло

Якщо у роботі є деякі незначні помилки, доречно використати наступні форми вербального оцінювання:

Ти робиш значні успіхи

Це дуже втішно

Добре впоралась/впорався

Продовжуй у тому ж дусі

Ти це зробила/зробив

У тебе дуже добре виходить

Рада/радий за тебе

Я знала/знав, що ти впораєшся

Ти швидко вчишся

Ти на правильному шляху

Твоя думка цікава

Значно краще

Якщо ви бажаєте емоційно підтримати здобувача освіти, скористайтесь такими формулюваннями:

Щодня тобі вдається усе краще

В тебе є прогрес

Ти сьогодні багато працювала/працював

Це дійсно щось неймовірне

Ти сьогодні гарно працюєш

Тепер ти зрозуміла/зрозумів цей матеріал

Тепер ти все зрозуміла/зрозумів

Це завдання вдалося найкраще

Старайся, ти можеш

Ти вдосконалюєшся

Тепер тебе ніщо не зупинить

Вже виходить добре

Цілком слушно

Це здорово

Отак правильно

Цього разу ти це зробила\зробив

Набагато краще

Ти перевершила\перевершив себе

Ти рухаєшся у правильному напрямку

Ти докладаєш багато зусиль – у тебе все вийде

Кожному буде приємно прочитати у своєму зошиті слова підтримки від вчителя:

Ти зростаєш над собою

Сьогодні справи йдуть набагато краще

Молодець, ти проявила/проявив

свою фантазію

Твоя робота з кожним днем стає краще

Ти робиш впевнені кроки вперед пппп

Ти дійсно на вершині

Ти вже маєш значні успіхи в цьому

Я дуже пишаюсь тобою

Щоразу краще

Ти дійсно в темі

Так тримати

Ти все зрозуміла/зрозумів

Я вражена твоєю роботою

Ти майже все зрозуміла/зрозумів

Як тобі це спало на думку?

Я рада бачити, що ти так вправно працюєш

Ти робиш все так просто

Вітаю, тобі підкорилося складне завдання

Дякую за відповідальне ставлення

до роботи

Ти швидко вчишся

Це найкраще, що ти коли-небудь

робила/робив

Я вірю у твої сили

Я ніколи не бачила, щоб хтось

робив це краще

Щиро радію твоїм успіхам

Якщо у роботі є певні помилки, доречними будуть такі фрази:

Уважно перевір це завдання

Уважніше, будь ласка

Відшукай помилку

Перечитай, спробуй знайти помилку

Тут сховалась помилка

Спробуй самостійно знайти помилку

Треба ще раз повторити цю тему

Не все вдалося, наступного разу буде краще

Треба потренуватися ще

Треба попрацювати додатково над такими завданнями

Спробуй ще раз розв’язати це завдання ппппппп

Є над чим працювати, я тобі допоможу

Не поспішай

Потренуйся виконувати таке завдання

Зможеш самостійно знайти помилку?

Хід розв’язку правильний, спробуй знайти помилку 

Формувальне оцінювання допомагає вчителю знайти необхідні доречні слова та коментарі до різних видів робіт: самостійної, парної, групової, проєктної діяльності учнів. Такі репліки дозволяють зробити зауваження без зайвих образ, підтримати та надихнути кожного оригінальним та несхожим на інших коментарем.

 

НУШ 2 клас

Модельна навчальна програма для 1-2 класів

Допоміжний матеріал 

Зошит з "ЯДС" до теми "Способи пізнання" (01.10 - 02.11.18р.)
Зошит з математики 2 клас, ч 1 С.Скворцова
Додаток до зошита з мат "Працюю самостійно" (С.Скворцова)
Опорні схеми до простих задач (С.Скворцова, О.Онопрієнко)
Методичний супровід за С.Скворцовою (уроки 1-30)
Розтяжка "Зміни". Я досліджую світ. 2 клас. Тематичний блок "Зміни".
НУШ Календарне планування ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА 2 клас
Завдання з української мови 2 клас НУШ за програмою Р. Шияна. Теми: Звуки і букви. Склад.
Назви змістових ліній, або тем в 2 класі НУШ
Родинне свято до 1 вересня "Прощай, Літо чарівне, привіт, шкільна родина!" 2 клас

Українська мова 2 клас

Математика , 2 клас

Мистецтво

Ранкові зустрічі. 2 клас. І семестр

Тема 1. Зміни.

Тема 1 "Зміни". Як змінилися моя школа і клас. Я досліджую світ. 2 клас.
Шаблон лепбуку "Спогади про літо" з наповненням та зразком грамоти "За гарно проведене літо!". Я досліджую світ. 1 , 2 класи.
Щоденник вражень - титулки та сторінки для створення власного щоденника вражень. Я досліджую світ. 2 клас НУШ.
Презентація "Емоційне налаштування на урок" 1 та 2 класи НУШ
Тема 1 "Зміни". "Як змінюються істоти впродовж життя?і". Я досліджую світ. 2 клас.
Тема 1 "Зміни". "Чому відбуваються зміни в природі". Я досліджую світ. 2 клас.
Фрагмент уроку " Що тобі допомагає зміцнити своє тіло?"
Які зміни відбулися у класі? 2 клас
Змінне і незмінне в мені (фрагмент до уроку з інтегрованого курсу ЯДС), 2 клас
Конспект уроку з інтегрованого курсу ЯДС. "Що змінилося в мені?"
Стіна слів для 2 класу!!!! Тиждень 1. Тема тижня "Знову разом"!
Стіна слів для 2 класу!!!! Тиждень 2. Тема тижня "Моє зовнішнє «я»"!
Стіна слів для 2 класу!!!! Тиждень 3. Тема тижня "Моє внутрішнє «я»"!
Стіна слів для 2 класу!!!! Тиждень 4. Тема тижня "Осінні зміни"!

Тема 2. Факти і здогадки.


Як упізнати територію своєї країни?
Конспект уроку з "ЯДС" 2 клас "Територія" Тиждень 9.Що "розкаже" про територію рідного краю краєзнавчий музей?
Презентація “Безмежна краса України”.
Дидактична гра "Як впізнати територію своєї країни"
Українська мова. Завдання до теми «Територія» для 2-го класу НУШ
Тема 3 "Територія". Чим особлива територія мого населеного пункту?
Конспект уроку з "ЯДС" 2 клас "Територія" Тиждень 10.Чим особлива територія мого населеного пункту?
Конспект уроку з "ЯДС" 2 клас "Територія" Тиждень 10.Яким є мій населений пункт?(створення групового проекту)
Завдання до теми «Територія» для 2-го класу НУШ сайт " Розвиток дитини"
Конспект уроку з "ЯДС" 2 клас "Територія" Тиждень 12.Тема:Чому особистий простір недоторканна територія?


Конспект уроку з "ЯДС" 2 клас "Спільнота" Тема:Пригода 1.Невідомий пахучо-медовий світ(за твором Василя Тибеля "Медова казка"
Конспект уроку з "ЯДС" 2 клас "Спільнота"Тиждень 13.Тема:Краще разом чи поодинці?
Конспект уроку з "ЯДС" 2 клас "Спільнота".Тиждень 13.Тема:Що об'єднує людей у спільноти?
Тиждень 14. Спільнота. Тема. Пригода 2. Друзі чи недруги (за твором Василя Тибеля «Медова казка»).
Робота зі словами. « Спільнота » Вгадай слово за першими літерами малюнків
До уваги вчителів! Зошит “Я досліджую світ” для 2 пілотного класу (до теми “Спільнота”)
Конспект уроку з "ЯДС" 2 клас "Спільнота" Тиждень 15.Тема:Чи може існувати спільнота без законів і правил?
Тиждень 14.Спільнота. Як діяти, якщо тебе цькують або ображають?

Конспект уроку з "ЯДС" 2 клас "Цінності".Тиждень 17.Пригода 1.Мрія(за оповіданням Олени Лободи "Найкращий подарунок у світі")
Конспект уроку з "ЯДС" 2 клас "Цінності".Тиждень 17.Що об'єднує родину?
Конспект уроку з "ЯДС" 2 клас "Цінності".Тиждень 17. Що впливає на здоров'я та самопочуття людини?
Конспект уроку з "ЯДС" 2 клас "Цінності" Тиждень 19.Що я ціную в людях?
Конспект уроку з "ЯДС" 2 клас "Цінності" Тиждень 19.Яку цінність можу створити я?
Діагностична робота №5 з "ЯДС" 2 клас Тема: "Цінності".
ЯДС 2 клас.Інтегрована тема «Цінності».Яку цінність можу створити я?
2 клас. НУШ. Вартість і цінність . Стіна слів. Кросворди
Стіна слів для 2 класу!!!! Тиждень 19. Тема тижня "Природні цінності"

 Тема 6. Хочу-можу-треба

Завдання до теми «Хочу — можу — треба» для 2-го класу НУШ
Навчальна тема " Хочу. Можу.Треба." Я досліджую світ .2 клас НУШ.
Пілотування НУШ, 2 клас ○ Тема 6 “Хочу – можу – треба”. Автори: О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко, О. Романюк. 1. Розглянь малюнки і назви ..
Кубик Блума до теми "Хочу-можу-треба"
Методичний коментар до теми “Хочу — можу — треба”
Тема місяця "Хочу- можу- треба". Тема Сучасна дитяча письменниця О. Касьян
Конспект уроку з "ЯДС" 2 клас "Хочу-можу-треба".Тиждень 20.Тема:Які бажання бувають у людей?НУШ. Стіна слів "Хочу-можу-треба" 6-й місяць, 2 клас
Конспект уроку з "ЯДС" 2 клас "Хочу-можу-треба".Тиждень 20.Навіщо нам знати про бажання близьких людей?
Урок ЯДС Пошук у тексті необхідної інформації. Вибіркове читання. ЧИ МОЖЕ ЛЮДИНА ЖИТИ БЕЗ БАЖАНЬ?
Урок Режим дня. Планування вихідного дня. Досліджую свої можливості. Виявляю мої вподобання. Аналізую свої звички.
Конспект уроку з "ЯДС" 2 клас "Хочу-можу-треба".Тиждень 22.Тема:Як бажання можуть об'єднувати спільноту?
Конспект уроку з "ЯДС" 2 клас "Хочу-можу-треба".Тиждень 21.Тема:Яке твоє найзаповітніше бажання?
Конспект уроку з "ЯДС" 2 клас "Хочу-можу-треба".Тиждень 22.Тема:Пригода 3.Найважливіше бажання.
Конспект уроку з "ЯДС" 2 клас "Хочу-можу-треба".Тиждень 21.Пригода 2.Хитромудрий час.
Конспект уроку з "ЯДС" 2 клас "Хочу-можу-треба".Тиждень 21.Тема:Чому деколи краще зробити як належить, а не як хочеться?
Конспект уроку з "ЯДС" 2 клас "Хочу-можу-треба".Тиждень 21.Чому варто вчитися керувати своїми бажаннями, емоціями, почуттями?
Конспект уроку з "ЯДС" 2 клас "Хочу-можу-треба".Тиждень 22.Тема:Чи легко здійснити чиєсь бажання?

Стіна слів для 2 класу!!!! Тиждень 21. Тема тижня "Бажання та потреби"
Стіна слів для 2 класу!!!! Тиждень 20. Тема тижня "Бажання та мрії"
Стіна слів для 2 класу!!!! Тиждень 22. Тема тижня "Спільні мрії та бажання"

Тема 7. Ідеї - винаходи - відкриття

Завдання до теми «Ідеї — винаходи — відкриття» для 2-го класу НУШ
Сайт «Розвиток дитини» пропонує додаткові навчальні матеріали та завдання до теми «Ідеї – винаходи – відкриття» 2-го класу Нової української школи (Тема №7, березень).
Навчальний зошит для 2-го класу пілотних шкіл НУШ Інтегрована тема “ІДЕЇ — ВИНАХОДИ — ВІДКРИТТЯ"
Кубик Блума на тему "Ідеї-винаходи-відкриття"
Діагностична робота для 2 класу по темі "Ідеї-винаходи-відкриття"
Стіна слів до теми "ІДЕЇ - ВИНАХОДИ - ВІДКРИТТЯ"
2 клас. НУШ. Ідеї - винаходи - відкриття. Стіна слів. Робота зі словами.
Стіна слів для 2 класу!!!! Тиждень 24. Тема тижня "Як втілювати ідеї в життя?"

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ЗАПОВНЕННЯ КЛАСНОГО ЖУРНАЛУ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ НУШ 2020/2021 н.р.



                             НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА

  Нова українська школа – це ключова реформа Міністерства освіти і науки. Головна мета – створити школу, в якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, як це відбувається зараз, а й уміння застосовувати їх у повсякденному житті.

НУШ – це школа, до якої приємно ходити учням. Тут прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами. Водночас батькам теж подобається відвідувати цю школу, адже тут панують співпраця та взаєморозуміння.


Навчання по-новому – часто використовувана фраза, коли йдеться про НУШ. Та як батькам зрозуміти, що ховається під цими словами, та оцінити, чи їхні першо- або другокласники навчаються в НУШ?

Ми зібрали кілька ознак нового навчання, щоб розібратися було легше. Це, звісно, не вичерпний список, проте без них школа навряд чи НУШ.

1. РАНКОВІ КОЛА

Ранкове коло або зустріч – одна з основних особливостей НУШ. Це ввідна частина в навчальний день. Діти разом з учителем вмощуються на килимку, аби обговорити план на день, пригадати минулий чи поспілкуватись на будь-яку іншу тему. Важливо, що вчитель сідає разом з дітьми, адже його очі мають бути на рівні з дитячими.
Такі зустрічі згуртовують дітей та позбавляють страху висловлюватись.

2. ІНТЕГРАЦІЯ ПРЕДМЕТІВ

Інтеграція – це об’єднання різних освітніх галузей в один предмет. У початкових класах НУШ є предмет “Я досліджую світ”, який містить у собі такі галузі знань: природнича, мовно-літературна, математична (обидві частково), соціальна і здоров’язбережувальна, громадянська та історична, інформатична.
Інтеграція потрібна тому, що маленькі діти не розділяють світ окремо, наприклад, на фізику чи хімію. Вони сприймають його в цілості, а отже і розповідати про нього в школі варто саме таким чином. Окрім того, зараз людство зіткнулося з безліччю глобальних проблем, які не вирішити за допомогою окремо взятої галузі знань. З самого малечку дітей навчають бачити міжпредметні зв’язки.

3. ДІТИ РОБЛЯТЬ БАГАТО ПРАКТИЧНОГО

НУШ – це не про сидіння за партою з рукою на руці. Це рух, навчальні ігри, експерименти та багато творчості. Заморожувати лід, вчитись платити за проїзд у громадському транспорті та робити покупки в супермаркеті, щоб вміти рахувати гроші та бути ощадливими, – так навчаються в НУШ.

4. ДІТЯМ НЕ СТАВЛЯТЬ ОЦІНКИ. НАТОМІСТЬ Є ФОРМУВАЛЬНЕ ОЦІНЮВАННЯ

Що в першому, що в другому класах немає оцінок. Тобто учням не ставлять звичні бали або смайлики за правильно чи неправильно виконане завдання (так, смайлик –  це теж оцінка). Натомість, є формувальне оцінювання – коли школярів не порівнюють між собою чи з певним еталоном. Важливо лише те, як змінились результати учня/учениці, порівняно з його/її ж результатами в минулому.
Відсутність бальної оцінки не означає відсутність оцінювання. Учитель відслідковує, чи учням усе вдається і з чим потрібна допомога. Для спонукання вчитель не використовує слово “неправильно”, а каже: “Молодець, та подумаймо, як можемо покращити твою роботу”“Що б ти тут змінив/-ла?” тощо. Тобто учень має сам спробувати знайти та виправити помилку і відчути себе таким чином переможцем.

5. ЗУСТРІЧІ ВІЧ-НА-ВІЧ З БАТЬКАМИ, ЯКИМ ВИДАЮТЬ СВІДОЦТВО ДОСЯГНЕНЬ

Незважаючи на відсутність оцінок, батьки мають розуміти, що відбувається з навчанням їхньої дитини. Для цього вчитель регулярно зустрічається з ними, щоб наголосити на сильних сторонах учня і порадити, як можна покращити те, що не виходить. Ідеально, якщо такі зустрічі відбуваються за участі дитини – адже нічого про неї без неї ж.
Також у НУШ передбачені свідоцтва досягнень. Їх видають двічі – після першої чверті (щоб зафіксувати відправну точку) і наприкінці навчального року. У ньому визначають, наскільки дитина опанувала ту чи іншу компетентність або навичку. Причому до уваги беруть не лише академічний бік (чи вміє дитина читати й писати), а й м’які навички (до прикладу, чи не конфліктує, чи вміє співпрацювати в команді і чи проявляє ініціативу під час уроку).

6. НА СТІНАХ ВИСЯТЬ ДИТЯЧІ ДОРОБКИ

Це про зміну освітнього середовища. Навмисне не наголошуємо на нових партах, адже може скластися враження, що, говорячи про НУШ, мають на увазі лише їх. Хоча вони – не головне.
Зміна освітнього середовища – ще й про те, чи замість звичного класного куточку на стінах висять дитячі доробки, цікаві факти про світ чи й про самих учнів. Саме це мотивує найбільше – гордість від того, що мій малюнок висить на стіні поряд з малюнками моїх однокласників.

 Нормативно-правова база

Наказ МОН № 1096 від 02.09.2020 року ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО МЕТОДИЧНИХ РЕКОМЕНДАЦІЙ ЩОДО ЗАПОВНЕННЯ КЛАСНОГО ЖУРНАЛУ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ

Про затвердження методичних рекомендацій щодо заповнення Класного журналу учнів першого класу Нової української школи

Методичні  рекомендації щодо організації освітнього процесу в початкових класах у 2019-2020 н.р.

Щодо надання деяких розяснень з організації навчально-виховного процесу у початковій школі

Організація освітнього процесу в 1 класах за Типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом Шияна Р. Б.

Організація освітнього процесу в 2 класах за типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом Шияна Р. Б.

Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів першого класу у Новій українській школі

Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів  другого класу у Новій українській школі

Про затвердження Інструкції щодо заповнення Класного журналу для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів

Наказ МОН від 09.01.2020 №21 "Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 07 грудня 2018 року № 1362"

Нова українська школа (презентація освітнього простору початкових класів)

Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації освітнього простору Нової української школи

Лист Міністерства освіти і науки України від 03. 07. 2018 р. № 1/9-415 “Щодо вивчення у закладах загальної середньої освіти навчальних предметів у 2018/2019 навчальному році”

Концепція "Нової української школи"

Офіційний веб-сайт Нової української школи (Натисніть тут)

Державний стандарт початкової освіти (Натиснiть тут)

Наказ МОН № 97 від 05.02.2018 року "Про затвердження Орієнтовної навчальної програми підготовки тренерів для навчання педагогічних працівників, які навчатимуть учнів перших класів у 2018/2019 і 2019/2020 навчальних роках" (Натисніть тут)

Лист МОН № 1/9-73 від 01.02.18 року "Щодо деяких організаційних питань з підготовки педагогічних працівників на сайті студії онлайн-освіти ЕdЕга" (Натисніть тут)

Положення про Національну освітню електронну платформу (Натисніть тут)

Національна освітня електронна платформа. Концепція забезпечення здобувачів середньої освіти е-підручниками та іншими електронними освітніми ресурсами (Натисніть тут)

Немає коментарів:

Дописати коментар