Здоровим бути здорово!

Консультація для батьків «Основи безпеки життєдіяльності дітей під час воєнного стану».

Шановні батьки та інші члени родин наших вихованців!

   На жаль, війна внесла свої корективи у наше життя та поставила під загрозу те, що ми всі так бережно плекали — щасливе дитинство наших вихованців.

Рекомендації для батьків вихованців

1. Співпрацюйте, спілкуйтеся  з педагогічними працівниками ЗДО щодо організації освітнього процесу дітей  в дистанційному форматі в умовах війни.

2. Підтримуйте  зв’язок з вихователями щодо місця перебування та стану здоров’я дитини.

3. Відстежуйте негативні наслідки пережитих психотравмуючих подій. Вони можуть проявлятися не одразу, тому дорослі, вихователі та батьки, мають постійно стежити за психоемоційним станом дітей, їхнім самопочуттям, виявляти хвилювання, тривоги. Необхідно звертати увагу на збудливість, тривожність, агресивність, заглиблення в себе. Також слід уважно стежити за здоров’ям дітей, зокрема сном, апетитом, настроєм, частотністю вередування, наріканнями на головний біль тощо. Такі показники загального стану здоров’я дітей переважно є об’єктивними показниками втоми, перевантаження, хвилювання, страхів та проявами наслідків психотравми.

4. Пам’ятайте, що щоденне спілкування та спільне проведення вільного часу з дитиною є запорукою її успішного подальшого майбутнього. Для дітей надзвичайно важливо відчувати повну емоційну присутність батьків. З цією метою можна послуговуватися матеріалами, які розміщені на платформі розвитку дошкільнят НУМО, а також на сайті МОН «Сучасне дошкілля під крилами захисту». 

5. Допомагайте дитині, якщо в неї щось не виходить, підтримуйте її, будьте терплячими. Пам’ятайте, що педагоги завжди готові до співпраці з питань виховання, розвитку дитини і надання необхідної професійної допомоги, не зволікайте й звертайтеся до них за порадами та рекомендаціями.

6. Дотримуйтеся режиму дня, звичних ритуалів, що допоможе дитині встановити зв’язок не лише з минулим, а взагалі з життям та безпекою.

7. Формуйте у дітей навички безпечної поведінки, використовуючи рекомендовані онлайн матеріали та відео, підготовлені МОН, ДУ «Український інститут розвитку освіти», ЮНІСЕФ.

 

ПРАВИЛА БЕЗПЕКИ ДИТИНИ ПІД ЧАС ЕВАКУАЦІЇ

 Заспокойтеся самі. Чим молодші діти, тим сильніше їхній психоемоційний стан залежить від стану батьків. Тому спочатку знайдіть точку рівноваги для себе. Доступний практично всім спосіб – дихальні  вправи. Треба обійняти самого себе, легенько простукати все тіло долонями, обов’язково потягнутися. Лише після того, як стабілізуєтеся самі, починайте говорити з дитиною: спокійно та не надто голосно. 

 Скажіть слова підтримки. «Ми в порядку. Ми будемо робити  все, що в наших силах», «Я доросла, я знаю, що робити», «Я з тобою». За необхідності повторюйте. 

 Домовтеся  про правила поведінки. У небезпечній ситуації дитина повинна виконувати ваші розпорядження миттєво і без сперечань. 

·        Ваші прохання повинні бути лаконічними та зрозумілими. 

·        Якщо є можливість, завчасно порепетируйте в ігровій формі головні команди: «Стій», «Не торкайся цього», «Віконце», «Іди до мене».

·        Потренуйтеся разом із дитиною виконувати ці команди на швидкість. 

Іграшку-супергероя − з собою!  Попросіть дитину вибрати маленьку іграшку або талісман, який вона зможе покласти в кишеню. Це може бути навіть мушля з відпустки на морі або камінчик з рідного двора. Скажіть,що у хвилини, коли буде страшно чи самотньо, дитина може братии цю іграшку в руки, розмовляти з нею, розповідати їй про свої почуття. 

Прикріпіть до верхнього одягу дитини бейдж з повною інформацією про неї. Імя, прізвище, вік, контактні дані батьків, особливі медичні потреби дитини (якщо такі є), вкажіть групу крові. Окрім  бейджа на одязі, покладіть дитині у кишеню записку та напишіть цю інформацію на її руці стійким маркером або ж наклейте цупкий скотч на одяг. Це варто зробити навіть з дітьми 7-10 років, які у звичайному житті пам’ятають персональні дані. У стані стресу забувати прості речі можуть навіть дорослі, а діти й поготів. 

Сфотографуйте дитину перед тим, як вийти з домуЯкщо дитина загубиться, у вас буде найбільш точна фотографія, за якою люди зможуть швидше впізнати вашу дитину. Окрім цього, добре запам’ятайте (краще – запишіть), як сааме одягнена дитина під час евакуації.  

 Перебувайте у фізичному контакті з дитиною.  Тримайте її за руку або на руках, везіть у візку. Підтримуйте безпосередній контакт весь час, аж допоки поруч не з’явиться інший дорослий, якому ви можете довіряти. Передавайте дитину сторонній людині тільки у крайньому випадку, або якщо це військові або представники рятувальних служб – пам’ятайте, щоіснує небезпека викрадення дитини під час евакуації.
 Домовтеся про місце, де визустрінетеся, якщо загубитесь  (якщо дозволяє вік дитини).

Якщо дитина загубилася. У Міністерстві закордонних справ розробили пам’ятку з порадами, як діяти батькам.  

·        Не панікуйте.Зберіться з думками, щоб діяти чітко.

·        Згадайте, де востаннє бачили дитину. Якщо в дитини є телефон – зателефонуйте.

·        Попросіть когось зі знайомих чи родичів залишатися на місці на випадок, якщо дитина повернеться.

·        Попитайте людей навколо, чи бачили вони дитину, назвіть основні прикмети, за наявності–покажіть  фото дитини, опишіть, у чому вона одягнена.

·        За можливості, дайте оголошення через  гучномовець.

·        Повідомте найближче відділення поліції чи зателефонуйте 102. Якщо дитина загубилась за кордоном, гаряча лінія: 116 000.

Важливий чат-бот: Дитина не самаВін містить покроковий план дій у разі, якщо ваша дитина загубилася або ви знайшли чужу самотню дитину.

Остерігайтесь зловмисників: будьте пильними.  Зараз українським біженцям допомагає вся Європа. Щодня пересічні громадяни з різних країн від щирого серця діляться їжею, одягом, житлом. Та не слід забувати, що ворог може використовувати цю ситуацію, аби вдарити по найціннішому: по дітях. 

ЯК  УБЕРЕГТИ  ДИТИНУ ВІД  МІН ТА ВИБУХІВКИ

Ще у перші дні війни  Національна поліція України  попередила про виявлення на території нашої країни протипіхотних мін, так  званих метеликів. Вони невеликі, пластмасові, бувають яскравого кольору  через це діти можуть сприймати їх за іграшку. Також ворог розкидає реальні дитячі іграшки, смартфони та інші цінні речі, начинені смертельно небезпечною вибухівкою. 

Покажіть дитині фото мін-метеликів  та упевніться в тому, що вона запам’ятала, як вони виглядають. 

Введіть правило: не чіпати  сторонні предмети (особливо якщо вони лежать без нагляду і виглядають покинутими).  Поясніть дітям,  як  важливо бути пильними і не торкатися підозрілих предметів або покинутих іграшок, телефонів, побутових речей тощо. Домовтеся з дитиною: у разі, якщо вона помітить щось підозріле,  вона має негайно повідомити про це  вам або комусь з інших дорослих. Поясніть їй, що ні в якому разі не можна не тільки чіпати ці предмети, а й наближатися до них чи кидати в них чимось. Вибухівкою може бути  начинена  навіть «звичайнісінька» на вигляд кулькова ручка. Ви можете сказати дитині так: «Зараз усі допомагають Збройним Силам України, тож всі мають бути пильними. Якщо побачиш якісь покинуті речі або щось дивне  скажи мені, я дуже сподіваюся на твою уважність».

Оминайте зелені насадження, пустирі, розвалини, покинуті домівки. Якщо рухаючись по евакуаційному шляху, ви робите зупинку, не заходьте на узбіччя (навіть у туалет) і не дозволяйте забігати на узбіччя дітям. 

Розкажіть дітям про ознаки замінованих територій і попросіть її повідомляти вам, якщо таке побачить. Це можуть бути сигнальні стрічки, дротяні розтяжки (зазвичай на рівні колін), знаки з черепом та кістками, а також з написом: “УВАГА, МІНИ!”.

Що робити, якщо дитина опинилася на замінованій ділянці?

 ● Не намагайтеся самостійно дістатися до дитини або звільнити її. Є великий ризик того,що ви можете підірватися самі на очах у дитини або погубите себе і її. Негайно зателефонуйте 101. До прибуття рятувальників заспокойте дитину голосом з того місця, де ви стоїте.

  ● Якщо ваше місто/село знаходиться під окупацією або в ньому відбувалися бойові дії, не дозволяйте дитині пересуватися вулицями самостійно. Навіть якщо це знайомі шляхи, якими дитина у мирний час ходила сама.  

 ● Поясніть дитині, як діяти, якщо вона раптом опинилася на замінованій ділянці, а вас поряд нема. Не можна намагатися вийти самостійно, потрібно залишатися на місці нерухомо і голосно кликати на допомогу. У крайньому разі, якщо поряд нікого немає, потрібно йти назад повільно і обережно, максимально точно наступаючи на власні сліди.

«Здоровий дух в здоровому тілі — ось короткий, але повний опис щасливого стану в цьому світі». 

                                                         (Джон Локк)

  Вислови видатних людей про здоров’я та здоровий спосіб життя

http://hptu14.com.ua/news/315-vyslovy-vydatnykh-liudei-pro-zdorov-ia-ta-zdorovyi-sposib-zhyttia.html

 Український фольклор про здоров'я

    Здоров'я - найдорожчий скарб з усіх скарбів, що може мати людина. Людство з давніх-давен зрозуміло ціну здоров'я, присвячуючи цій темі вислови, прислів'я, приказки, загадки. Людське суспільство накопичило безліч зразків усної народної творчості, пов'язаних безпосередньо зі здоров'ям та здоровим способом життя. У стислих утворах народної мудрості вкладено глибокий зміст, сформульовано віковий досвід народу. Українські приказки і прислів'я, які підкреслюють значення здоров'я в житті людини, свідчать про те, що здоров'я народ завжди вважав найголовнішою цінністю.

                            Весела абетка

Прислівя та приказки про здоровя 

http://abetka.ukrlife.org/health.htm

https://sites.google.com/site/zdorovyiduhetwt/ukraienski-prikazkita-prisliv-a-pro-zdorov-a


Веселі девізи на День здоров’я

Галасливі спортивні змагання стали доброю традицією в школах і дитячих таборах. Мерщій вивчай дотепні кричалки до Дня здоров’я — підбадьорюй свою команду або підтримуй фаворитів з трибуни. Енергійні девізи вселяють впевненість у власних силах та розбурхують жагу до перемоги.

Головне — здоровим бути.
Це потрібно всім збагнути!

Фізкультура і спорт хай увійдуть в життя,
І тоді буде світлим у нас майбуття!

Усе в житті піде чудово,
Якщо будеш ти здоровим.

Не лінуйся працювати,
Якщо хочеш дужим стати!

Наш девіз — лише три слова:
Усміхатися — це кльово!

Прокидаємося вранці
Жваво робимо зарядку!
Любим спорт і фізкультуру,
Прагнем завжди до порядку!

Всюди друзів ми знаходим,
З ними, як одна сім’я!
Нам усім без друга-спорту
Не прожити ані дня!

Хто здоровий, той сміється,
Все йому в житті вдається.
Наш загін непереможний —
Це повинен знати кожний!

Ми є діти українські,
Хочем силу мати,
Щоб для рідної держави
Жити й працювати!

Інформаційна хвилинка "Здоров'я - найцінніший скарб"






Фізкультхвилинки 

Фізкультхвилинки як короткотривалі фізичні 

вправи традиційно проводяться у процесі уроків, що вимагають

 інтелектуального напруження, і призначені для профілактики

 втоми, викликаної інтенсивними інтелектуальними

 навантаженнями. Вони можуть виконувати релаксаційну,

 комунікативну, розважальну, виховну функцію.

14 ідей вправ-руханок 

12 вправ-фізхвилинок
Фізхвилинки з LEGO  
"Україно, ми твоя надія"
"Райдуга"
"Зарядка для маляток"
"То не є проблема" 
"Дружби добрий знак"
"Посмішка"
"Бедрики" 
"Я піду в Карпати гори"
"Я не можу зрозуміти" 
"Подивись на небо"
"Весела Африка"
"Літак"
"Дівчинка русява"
 "Маша"
"Кошенята"
"Кращі друзі"
"Усміхнись"
"Танці-зігріванці"
"Раз, два, три"
"Вгору - вниз"
Ведмедик Чарлі " Агаду"

Фізхвилинка з Ведмедиком Чарлі
Розминка " Привіт"
"Якщо весело живеться, роби так" 

Руханка "Танок тигра"
Руханка "Hare Dance"

"АРАМ ЗАМ ЗАМ"
"Чудесами повниться світ"
Руханка з Місяцем 
"Стрибучі жабки" 
"Кумедні звірята"
"Хмаринка"
"Веселі бегемотики"
"Їжачок-лісовичок"
"Руденька зарядочка"
"Зайчик танцює твіст"
"Смаколики"
А ми любимо читати
"Танок підводного царства"
"Котику, Мурчику"
"Котики-спортсмени"
"Весела мишка"
"Пташиний двір"
"Танок маленьких каченят"
"Ми плещемо в долоні"
"Прогулянка"





                          Урок здоров’я у 1 класі

Тема. Піклування про здоров'я в сім'ї

Мета Ознайомити учнів із поняттям «сім'я»; розширити уявлення про сім'ю; розвивати вміння піклуватися про здоров'я родини; розвивати мислення; виховувати турботливе ставлення до батьків. Формувати засади здоровя способу життя кожної родини. У процесі навчання зазначена мета передбачає вирішення таких завдань:         

- формувати уявлення про здоров'я;

- мотивувати позитивне ставлення до збереження і зміцнення здоров'я;

- формувати основні життєві навички щодо здорового способу життя та

безпечної поведінки;

- виховувати потребу в здоров'ї як важливої життєвої цінності.

Тип уроку: інтегрований.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

- Ранкова зустріч

В цьому класі друзі всі( 3 рази плескаємо в долоні ).

Я і ти, ми і ви.

Добрий день, хто зліва.

Добрий день, хто справа.

Ми – одна сім'я.

В цьому класі друзі всі( 3 рази плескаємо в долоні ).

Я і ти, ми і ви.

Любі гості й вчителі,

Усміхайтесь всі! Ми – одна сім'я.

ІІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1)Вступна бесіда

    Уже, дітки, пройшов тиждень від нашого попереднього уроку. Змінилася погода, температура повітря, а також і ваш відпочинок.

А з якими видами відпочинку ви познайомилися на попередньому уроці? (Активний, пасивний).

Які види відпочинку переважали у вас на протязі тижня?

Який відпочинок кращий для кожного із нас?

2)Робота над загадкою( із розкиданих букв скласти слово-відгадку).

  В одних міцніше, в інших слабкіше.

Але для всіх воно – найдорожчий скарб.

Його не купиш за гроші. ( Здоров' я ).

ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

Діти, що ви очікуєте від уроку?

ІY. ПОЯСНЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1)Хвилинка міркування

- Хто піклується про ваше здоровя в школі? Як саме? (Медсестра, повар, прибиральниця, двірник,учитель)

- А у вашій родині? ( Мама, тато, дідусь, бабуся, старші братики й сестрички ).

2)Повідомлення завдань уроку

- До нас завітало багато гостей. Вони хочуть, щоб ви розповіли як треба піклуватися про здоров'я в сім'ї і що потрібно зробити, щоб всі були здорові та щасливі. Для цього працюватимуть 5 груп і досліджуватимуть дану тему.

3)Робота в групах

Група №1 «Веселуни»

    -У вас на партах фотографії, де ви допомагаєте батькам по господарству, у прибиранні оселі і т.д. Опрацюйте та підготуйте звіт. ( Хлопці співають пісню «Тато і я»)

Група №2 «Рухливі»

-Розгляньте малюнки. Чим займаються у цих родинах? Підготуйте коротеньку розповідь (виступ за серією малюнків).

Група №3 «Життєрадісні»

      -У вас є кошик із продуктами харчування. Виберіть лише ті, які є корисні для вас і  найчастіше використовують у ваших сім'ях.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Y. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО

1)Робота з підручником і зошитом(с.16-17).

- Кого ви бачите на малюнку?

- Скільки членів сім'ї у вашій родині?

- Скільки дітей? Хто вони для тата й мами?

- Хто для бабусі та дідуся?

- Яка ця сім'я?

2)Читання вірша «Невеличка сімейка»                                                                             -У давнину в Україні більшість родин займались землеробством, і потрібно було багато працювати. Тому дітей у сім'ях було по 10-15. Навіть жартували, що батьки імен дітей не завжди пам'ятали. От і пісню склали «У нашого Омелечка»

3)Виконання пісні дітьми «У нашого Омелечка»

4)Заповіді Божі

  -Діти, на уроках «Дорога Добра» ми з вами говорили про Заповіді Божі.

- Скільки їх?

- А яка заповідь вчить нас піклуватися про родину?

- А як звучить 5 заповідь?

- Що означає шанувати своїх батьків?

YI. ПІДСУМОК УРОКУ

Чи справдилися наші очікування?

«Клубок побажань»

(Діти беруться за руки у дружньому колі і висловлюють бажання один одному і своїм родинам). Міцного здоров'я, щастя, успіхів, усмішок, любові, терпіння, віри, надії, ніжності, радості, вміння прощати, спокою, миру в Україні, хліба на столі, друзів вірних, піклуватися один про одного, днів погідних, сонечка у віконечко, вітру легенького, чистої води, добрими бути, вміти дружити.


Немає коментарів:

Дописати коментар